Nufnang

Saturday, October 17, 2015

Ulangtahun kelahiran yang ke .............................(sila kira ada brp titik ini.hihi)

Gambar terpilih... Seram tak tengok? hihihi. Semuanya berlaku pada 11 Oktober di tempat kerja. Tapi baru sempat nak kemaskini dalam blog. Tahun ni punya ucapan tak panjang berjela pon, tapi pendek dan mudah difahami. Tengoklah kat bawah ucapan dalam facebook :-
  Bismillah,
Cerita semalam.

Sakitnya kaki terpijak duri,
Kerna hendak menangkap ikan;
Kepada Tuhan kita syukuri,
Atas rezeki yang diberikan.

Terima kasih rakan-rakan yang sentiasa mengingati tarikh keramat tersebut. Yang tak perasan tu, takpe.. Tahun depan Insyallah bertemu kembali. hihihi

Terbang selisih si burung kedidi,
Terbang berduyun di waktu pagi;
Terima kasih daun keladi,
di lain tahun berjumpa lagi.


 Sebenarnya ada satu rahsia. Ak saja sembunyikan tarikh lahir dalam facebook. Tahun lepas ada buat jugak jugak, sehari sebelum hari kejadian, dah nyorokkan, lepas tu bukak balik lepas hari kejadian. Tapi tak jadi masa tu. Tahun ni nasib baik jadi. Hihihi. Jadinya tak ramai yang bagi ucapan dalam fb. So krikkk krikkk krikkk je la fb pada hari tersebut.

Bukannya apa, saja nak tengok kawan mana yang betul-betul ingat tarikh lahir ak. Kejam tak? Kalau tengok ucapan tu sepertinya kemaruk dengan pantun. Almaklumlah orang baru balik dari Kembara Bahasa. Dapat berjumpa pejuang-pejuang Bahasa Melayu. Sebab tu semangatnya lain macam. 

Kebetulan dari tarikh keramat ni, tinggal beberapa hari je nak masuk awal muharram. Maksudnya dah masuk tahun baru dalam bulan Islam. Ini jugak bermakna, umur ak telah jejak kepada angka tiga. Agaknya apa yang betul-betul belum ak capai dalam hidup ak ye?

Oh ya, asyik fikir hal keduniaan saja, adakah sudah cukup bekalan ak untuk menempuhi alam yang kekal selama-lamanya? Subhanallah, Walhamdulillah, Wallahuakbar... Muhasabahlah diri dari masa ke semasa. Semoga ak mendapat iman yang teguh dan sentiasa istiqamah dalam menuju ke jalan yang diredhai Allah swt. Insyallah

Wallahualam.

2 comments:

  1. untunglah pergi kembara bahasa...lol...

    ReplyDelete
  2. tu la.. dah bertahun2 ajk awk. asyik mis je

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...