Nufnang

Thursday, February 13, 2014

Keluarga


Kadang2 ak terfikir dalam lubuk hati.. Ape akan jd kat arwah ayah kat sana.. Apa amalan yg akan jadikan dia selesa di sana.. Apa yg perlu ak lakukan?

Sebenarnya kita di dunia ini boleh lakukan sesuatu yang akan mengubah nasib ayah di sana. Sebagai Anak lelaki ak punyai tanggungjawab yang besar kepada ibu bapa. Waima ak akan berkahwin, tanggungjawab itu masih berada di bahu ak dan perkahwinan itu adalah tanggungjawab baru yang perlu dipikul. 

Tetiba ak tersentak oleh satu perkara. Adik beradik. Ia adalah satu tanggungjawab ak juga sebagai seorang anak lelaki. Dalam mencari keredhaan Allah, ak perlu ingat tanggungjawab ak kepada mak dan Adik beradik. 

Ak perlu bimbing mereka utk sama2 menuju jln yg benar. D samping memperbetulkan langkahku menuju ke jln yg lurus In Sha Allah. 

Kadang2 tiba satu masa, ak hanya doa dan fikirkan tentang mak, Adik beradik serta semua Muslimin Muslimat. Ak x fikir tentang diri sendiri. Apa yang penting mereka sama-sama masuk ke syurga. 

Ak tahu selama ni ak terlalu byk dosa yang dihimpunkan.. Semoga Allah terima  taubatku dan menyelamatkan semua umat Islam akhir zaman ini. 

Ak takut dengan azab Allah. 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...