Nufnang

Saturday, August 15, 2015

Rajin itu membawa kepada kejayaan


Ak tidak lah pandai sangat menulis. Tapi kadang2 mood tu datang tiba-tiba. Kalau nak cakap kemahiran menulis dan olahan ayat tu memang tak ada lah. Sebab apa, dulu masa spm, BM ak teruk. Antara yang paling teruk dalam kelas. Sungguh memalukan. 

Ak suka sangat baca tulisan dari penulis blog terkenal Saiful Nang. Olahan dan penceritaan dia sangat mudah difahami. Cerita dia sebagai anak peneroka juga cukup menarik minat ak untuk membaca. Selain tu juga, ak suka tulisan MKI (prof. Muhd Kamil Ibrahim). Ade beberapa buku yang ak baca dan ada juga yang belum sempat baca. 

Selain membaca ak suka menonton Potret Niaga tv3. Banyak inspirasi tentang perniagaan diketengahkan. Bila tengok rancangan tu je, minat ak pasal perniagaan bertambah dari hari ke hari. 

Orang kata peluang tu selalu ada di depan mata. Peluang di dunia adalah sama untuk semua orang selagi kita masih bernafas dalam udara yang sama. Berdiri di atas bumi yang sama. Bila kita rajin, terbuka sejuta peluang di hadapan kita, bila kita malas tertutup mata kita melihat peluang yang sebanarnya ada.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...