Nufnang

Wednesday, August 12, 2015

Pencarian yang belum pasti.

Untuk ke sekian kali, iPhone rosak dah berbulan2. Sangat menyedihkan. Mungkin bila dah duduk kampung, tak perlu kot untuk guna hp mahal-mahal. Nak beli pengganti pon lom survey. Biarlah ak jadi katak bawah tempurung kejap. Beli mahal-mahal tapi cepat rosak. Geram betul. 

Dugaan bila duduk dengan keluarga betul-betul beri ujian yang kental. Bila mak bebel, mulalah ak jadi tertekan. Kalau nak lawan tak elok. Selalu ak terfikir di benak kepala otak ak, mungkin Allah nak uji ak. Dia saje nak tengok ak boleh jaga mak ke tidak. Ak sentiasa muhasabah diri supaya ak tidak melakukan perkara-perkara yang tak elok. Ak kena fikir beruntungnya bila dapat duduk dengan keluarga. Orang lain tu duduk jauh dari keluarga. Ada tu yang dah tak ada mak ayah. Ak sentiasa pujuk hati supaya banyak bersyukur dan bersabar. 

Tahun ni punya achievement tak tahu apa. Sepatutnya tiap-tiap tahun ak mesti ada target yang perlu dicapai. Semenjak duduk kampung, banyak idea nak buat. Tapi apa pon tak jalan. Pernah terbaca dalam satu buku, bila benda macam ni terjadi, mungkin hidup ini tidak diberkati. Ak kena kaji balik hidup seharian ak. Mungkin ada perkara yang tidak sepatutnya ak buat, tapi telah terjadi tanpa ak sedar. Mungkin betapa besarnya perkara itu menyebabkan ia terkesan dalam kehidupan ini. Mungkin hubungan ak dengan Allah, hubungan dengan mak, hubungan sesama manusia. Ak perlu cari dimana silapnya.....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...