Nufnang

Wednesday, September 8, 2010

Hari-hari terakhir Ramadhan

Salam Ramadhan.

Uncle, kalau bab nombor memang suka. Sempena tarikh hari ni, 08.09.10 ak nk wat satu entri yang ntah pape ntah.. Entri asal bole jerk..
Raya oh raya.. Mane mood raya ni..? Sebelom ni mood raye , bukan maen.. Tetibe hari ni mood raya ak terasa macam hilang sekelip mata. Nape ye? Bosan, Boring, Wuliao, Uba, Annoiato.... Mood nak buat keje memang dah xde... Dan yang paling penting sekarang ialah mate memang mengantuk.. Rase macam nak tido je...

Mungkin ade orang yang gembira bila hari raya, tapi ade jugak yang bersedih bile nak berhari raya. Bagi ak, hari raya tu merupakan perayaan yang dirayakan oleh umat Islam di seluruh dunia tidak kira bangsa yang beragama Islam bagi menandakan berakhirnya bulan Ramadhan yang mana umat Islam telah menjalani ibadat puasa dengan tekun. Perasaan sayu dan sedih apabila meninggalkan bulan Ramadhan sudah menjadi sebati dalam diri ak. Mesti ada sesuat yang ak merasa seperti ini.. Ak bersyukur kepada Allah sebab diberikan peluang menempuhi ke bulan Ramadhan kali ini. Tahun depan pon xtau agi, masih berkesempatankah ak menemui bulan yang penuh keberkatan ini. Tangisan dalam kesyukuran

Alangkah bahagianya kalau bulan ramadhan tu panjang, mungkin 2,3 bulan hatta 1tahun sekali pon.. Ak rase bulan ramadhan bulan yang membolehkan kita musahabah diri kite untuk menjadi insan yang lebih baek. Banyak perkara-perkara yang baek, yang mugkin kita kita tidak duga berlaku pada bulan ini. Dengan ketiadaan syaitan2 durjana yang membisikkan ke telinga kita, perasaan insaf dan menyedari diri sendiri akan muncul dalam setiap orang yang betul2 menghargai kedatangan bulan ini. Hidayah Allah dalam bulan ramadhan adalah sangat berharga.. Pokok pangkal nya hati kita, kita yang menentukan diri kita untuk melawan hawa nafsu yang selama ini membelenggu diri.
hish! asik membebel panjang je ak ni..kalau bosan je mesti nak mengarang, kalau boring je mengerang...Ups! telebih sudah..

Cuti ak xla lame sgt, sampai 19hb jerk..20 hari bulan dah naek keje balik.. tapi 19hb ade class plak. hmmm, tengah2 cuti , ade class...memang xsemangat nak pegi..huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Duit macam air. Perkara biase bile nak menyambut kedatangan Hari Raya.. Tapi kan xbagus pembaziran tuh.. Ak membazir ke tahun ni? tepok dada tanya hawa...

Ni belom balik kampung agi, kalau kat kampung.. for sure teros kering..Dalam suasana hujan ni camne la nak drive balik kampung. Mesti jalan jem giler.. Confirm ak yang kene buli utk drive balik ke kampung. Kene drive perlahan2 la ye...Moga2 semua selamat..


*Never try to catch two frogs with one hand*


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...