Nufnang

Tuesday, August 31, 2010

Gelagat

Uiks...

Selamat kembali dalam rancangan "ketuk2 Ramadhan bersama Kak Syila Rusli"..gitu kan.....macam2 rancangan mase bulan Ramadhan..ntah pape ntah..huhuhu. btw bulan Ramadhan ni kite perlu perbanyakan ibadat..kan..

Sempena hari merdeka hari ni, ak xtau post apa yang perlu ak ketengahkan..muwaahahaha..iye la, orang laen sibuk dengan countdown segala, ak.....sekadar dun no wut 2 do..

Yang penting Selamat Ulangtahun Kemerdekaan Malaysia yang ke 53..
1 Nation, 1 Voice, 1 Love..wah!

Tengah ak bosan2 membelek gambar lame kat HTC ni, tetibe nampak beberapa gambar yang ak rase ianya akan menjadi bahan dalam post kali ini..hihihihik. Sebelum tuh, kene mintak ijin dulu dengan tuan punye gambar iye....Tapi kalau die dah pose segala mase tuh, makne nye diorg dah ijinkan la ituh..

Ni die mangsa pertama kite, name nye Hanisah Sahari..tengok tuh, sambil telepon pon pose ala2 cantek..Bile dapat call jerk, teros masok watak...huhuhuhuk.

Yang ni memang xabis2 dengan menaip message jerk..awat x call jerk ek? hmmmm....jimat kredit ke ? Ak dengan budak2 opis 1st time jumpe dengan mereka ni..otak diorg memang gile2..Ala, kitorg kenal2 kat dalam FB jerk.almaklumlah, FB kan skang menjadik kegilaan semua orang , xkira muda, tua, kanak2 etc...kan...
Mase tuh kitorang pergi fun fair kat Angsana.Memang happening..

Iema Dayana Puteri, melekat jugak name tuh..ak sekadar gelor2 jerk...tapi melekat lah sampai ke jinjang pelamin,...ups! not yet..Iema memang Ratu Bergayut .....bukan bergayut di pokok2 , tapi bergayut dengan HP kesayangan nye itu..Kalau dapat call jerk, teros xingat dunia..baju , tudung , mesti nak same dengan warna hp..pinky gurl..huhuhuhu.. x bagus sebenarnye selalu bergayut camtu .. Kajian menunjukkan bahawa hp boleh mendedahkan otak seseorang itu kepada radiasi mikro yang boleh merosakkan DNA serta menjejaskan fungsi sel dan aktiviti asas otak. Mungkin seseorang itu boleh menjadi kurang siuman, gila, dsb..
Kalau belek2 hp, lepas tu ketawa2, sengih2...tu jugak merupakan kesan2 yang disebabkan ketidakfungsian otak.Kat atas gambar bagi contoh tersebut.ekekekek.
Control macho semasa menjawab telepon juga merupakan salah satu penyakit..hihihihik (jgn mare) . Btw Orang yang call kite tu, xnampak kot reaksi muka kita..so xperlulah kita control2....all out sajork.
Antara salah satu punca utama seseorang itu stress adalah kerana HP jugak...bila radiasi yang telah mengganggu sistem otak manusia, secara tidak langsung, seseorang itu kadang2 tak dapat berfikir secara rasional dan tidak dapat mengawal emosi....mula lah muke berkerut...muka tension..dan sebagainya...
tu die ....kan dah bagitau tadi.Nak nanges dah tuh..memang banyak keburukan apabila kita kerap menggunakan hp ni...
Tapi pada masa yang sama jugak , hp ni banyak kegunaan n kebaikan..bile nak call mak ke, aweks ke, BF ke memang senang. Lepas rindu on da spot sajork.. Sebab hp ni merupakan alat komunikasi, jadi ia juga memainkan peranan penting dalam kehidupan seharian.
Tapi bagi yang menyimpan banyak kenalan...(kenalan ke?) Ianya kadang2 menjadi penawar duka dan lara. Itu pun kalau kenalan yang memeriahkan suasana la. Kalau kenalan tu sekadar menyakitkan hati, better block je nama dia dari menghubungi kita (kejam x?)
Kan.......Makan, Tido, Mandi pon asik godek2 je hp tuh...hhmm...buang masa ke buang tebiat tuh? mungkin buang karen jerk...

Memang merepek ckit post kali ini..daaaaa

*Never try to catch two frogs with one hand*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...